Ntc sistem učenja

NTC sistem učenja

Sodelovanje med dr. Rankom Rajovićem in Pino toys je pripeljalo do ustvarjanja novih igrač, ki se uporabljajo v eni od faz NTC sistema učenja in pomagajo pri boljšem napredovanju v programa.

Igrače so ilustrirane s simboli abstraktnih pojmov (zastave), ki so najboljši način, da se otroke preko igre popelje v to, da se naučijo misliti in razvijati miselne procese.

Cilj razvoja NTC programa je izboljšanje intelektualnih sposobnosti in funkcionalnega znanja otrok.

 

NTC program

Primarni namen programa NTC je praktično izvajanje novih odkritij s področja izobraževalne nevroznanosti v učilnicah in vsakdanjem življenju.

Igranje, kot otroška notranja motivacija, predstavlja ključni dejavnik izvajanja programa NTC.  Za program so značilne tri faze izvajanja:

Sestavni del prve faze so evolucijske skladne dejavnosti, vključno s finimi motoričnimi sposobnostmi, dinamiko oči, rotacijo, ravnovesjem in gibanjem.

V drugi fazi programa NTC je značilna abstraktna klasifikacija, abstraktna povezava. V tej fazi se začnejo uporabljati NTC igrače.

Cilj tretje faze je razvoj raznolikega razmišljanja ter funkcionalnega znanja.

Te tri faze obsegajo senzorno-motorni in kognitivni razvoj otroka.

Program NTC trenutno poteka v 15 evropskih državah, v 7 pa jih je  akreditiralo tud Ministrstvo za šolstvo. V Evropi je bilo opravljenih več projektov (IPA CBC, ERASUMS PLUS, UNICEF) (Hrvaška. Črna gora, Slovenija, Slovaška, Avstrija in Anglija).

 

Kaj je NTC sistem učenja in kaj zagotavlja njegov uspeh?

V skladu z novimi raziskavami na tem področju so učne težave (težave pri branju, pisanju, računanju) motnje govora (disleksija itd.) v porastu.

Težave z motoričnimi veščinami, fizični razvoj, (ukrivljenost hrbtenice, ravna stopala), ki se pojavljajo v drugem in tretjem razred u (ali prej) se zgodijo zaradi pomanjkanja določenih dejavnosti v zgodnjem otroštvu.

Te dejavnosti so običajno preproste igre, ki so v tem času »izginile«  –  kot so skoki, vrtenje, igre s frnikolami, skrivanje ipd.

Spodbujajo:

  • Nastanek sinaps (povezave med živčnimi celicami)
  • Koordinacijo mišic
  • Koordinacijo celega telesa in inteligence

Živimo v času, ko so otroci večinoma statični, veliko čas presedijo pred tv zasloni, kar  jim ne koristi pri njihovem razvoju.

Kako pripraviti otroke za življenje in jutrišnje izzive?

Kako jih naučiti koristnih stvari in jim pomagati doseči poln biološki potencial? Kako uskladiti otrokove potrebe po gibanju s skušnjavo spoznavanja novih tehnologij, ki ga lahko dobesedno poškodujejo?

 

Da bi to storili, moramo uskladiti dnevne dejavnosti z učenjem na podlagi igranja, učenjem s pomočjo novih tehnologij in preprosto otroško igro. Tisto, ki je bila še pred 10 – 20 leti čisto običajna: tek, skakanje, preskakovanje, plazenje, plezanje…

Pokončna hoja je temeljna značilnost človeka, ki je oblikovala našo evolucijo, zlasti naše možgane, organ, ki je odgovoren za preživetje.

Vsi deli možganov so usklajeni, povezani in medsebojno usklajeno delujejo. Če otrok preživi preveč časa sede ali leže, lahko potencialne kognitivne okvare sledijo kasneje v življenju.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja