Stalnost predmeta je eden od pomembnih razvojnih mejnikov pri otroku.
Na kratko, stalnost predmeta pomeni, da dojenček razume, da stvari, ki jih ne more videti – ti, njihova skodelica, hišni ljubljenček – še vedno obstajajo.
Če skrivate najljubšo igračo, ko se igrate z majhnim dojenčkom, kaj se zgodi? Morda se zdijo na kratko zmedeni ali razburjeni, a potem hitro izgubijo interes. In to zato, ker se ne zavedajo, da predmet obstaja tudi, če ga ne vidijo.
Ko dojenček dojame stalnost predmetov, bo verjetno poiskal igračo ali jo skušal vrniti nazaj – ali celo glasno izrazil svoje nezadovoljstvo ob njenem izginotju. To je zato, ker vedo, da igrača še vedno obstaja!
Razvoj stalnosti predmeta pomaga dojenčku doseči še bolj čudovite mejnike, vključno z:
✅ razvojem spomina, raziskovanjem, usvajanjem jezika…
Ali lahko vpliva tudi na to, kako tvoj dojenček reagira, ko zapustiš sobo – nenadne solze ali krik zvenijo znano?
Ta ločitvena tesnoba je normalen del razvoja. Igranje določenih iger z dojenčkom lahko pomaga, da se naučijo, da se zagotovo vrneš, tako kot vedno.
Ko bo otrok to doumel, bo morda začeli iskati igrače, ki jih skrivaš, se zabaval, odkrival ali odpiral stvari.
Jean Piaget, otroški psiholog in raziskovalec, ki je vpeljal koncept stalnosti objekta, je predlagal, da se ta veščina ne razvije, dokler otrok ni star približno 8 mesecev. Toda zdaj je splošno znano, da dojenčki začnejo razumeti obstojnost predmetov že prej – nekje med 4 in 7 mesecem.
➡️ https://pomagajmi.si/izdelek/imbucare-plosca/⬅️