Pomen dobro razvitega ravnotežja pri otroku

Na samem začetku je pomembno poudariti, da je ravnotežje telesna funkcija, ki ni prirojena ampak je pridobljena. 

Kaj sploh je ravnotežje?

“Ravnotežje je sposobnost za uravnavanje želenega položaja telesa v mirovanju.” (Cemič in Zajec 2011).

Razvija se že pred rojstvom (med nosečnostjo mati s svojim gibanjem že vpliva na razvoj otrokovega vestibularnega sistema).

Kaj na kratko sploh pomeni vestibularni sistem?

To  je čutilo ravnotežja, ki se nahaja v srednjem ušesu. Ko otrok premakne telo ali glavo, se ta sistem aktivira.  S premikanjem glave se premika tekočina v ušesih in tako možgani dobijo (preko čutil) informacijo o poziciji telesa. Vendar pa je do šestega leta slabo razvito.

Zato je toliko bolj pomembno, da otroku omogočamo, da bo telesno aktiven in opravljal vaje kot so npr. hoja po ravni črti, skakanje po eni nogi, hoja po nestabilnih površinah, guganje, kotaljenje po hribu…

Z vajami, ki krepijo vestibularni sistem se razvija tudi mišnični tonus, drža, koordinacija, ravnotežje, govor, koordinacija vida, sposobnost umirjanja, pozornost.

Da otrok ravnotežje dobro razvija, mora opravljati vaje za pridobivanje ravnotežja. Vendar samo to ne bo dovolj, ravnotežje je potrebno tudi vzdrževati in ga izboljševati.

Ker se otroci danes manj gibajo v naravi je toliko bolj pomembno, da doma, v vrtcih, šolah poskrbijo za opravljanje primernih vaj, ki pomagajo pri pridobivanju in vzdrževanju ravnotežja.

Danes so na voljo dobro opremljena igrišča in telovadnice, ki otrokom omogočajo veliko dobrih aktivnosti. In vaje za ravnotežje so prav gotovo ene izmed bolj pomembnih.

In kot velja za vse stvar – vse se vedno začne doma. Bodimo vzorniki svojim otrokom in ne pozabimo – kar se Janezek nauči, Janezek zna.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *