ROKE SO INSTRUMENT ČLOVEKOVE INTELIGENCE (Maria Montessori)

Navajeni smo na ogromne količine dražljajev, ki smo jim vsakodnevno izpostavljeni, da tega skoraj ne opazimo več.

Vsakodnevno sprejemamo informacije in dražljaje iz zunanjega in tudi notranjega okolja. Informacije  nato:

  • obdelamo,
  • razumemo in
  • se na njih odzovemo.

Pot, po kateri potujejo informacije iz okolja, ter proces, ki sprejete informacije osmisli in nato usmeri v nadaljnjo obdelavo ali pa jih zavrže, imenujemo SENZORIKA.

Dobro senzoriko imata atlet in telovadec, slabo ima lahko nekdo z avtizmom, nihče pa nima popolne senzorike. Za kakovostno življenje je pomembno, da je naša senzorika dovolj dobra. Če je okrnjena, je naše življenje bolj siromašno, ne moremo polno užiti vseh čarov iz okolja.

Na srečo pa lahko svoj senzoriko znatno izboljšamo. Včasih zadostujejo že preproste vaje.

Senzorna integracija ponuja nekaj vaj, ki omogočijo bolj učinkovito občutenje lastnega telesa v povezavi z okoljem. Otroci se  morajo več igrati na igriščih.

Plezanja po drevesih in raziskovanja po gozdu je danes manj, zato so igrišča in igrala za naše otroke še toliko pomembnejša. Dobro je, če se ozremo po igralih in otroških igriščih in izberemo tista varna in primerna starosti našega otroka.

VAJE

Ni otroka, ki se ne bi rad gugal. V vse smeri, gor–dol, levo–desno. In veste, kaj počne otrok takrat? Spodbuja svoje možgane in krepi predvsem vestibularne aktivnosti.

Ko se plazi skozi tunel, pleza po lestvi in skače ter lovi ravnotežje, zopet krepi vestibularni aparat-

Ko:

  • premaguje ovire,
  • skače na trampolinu,
  • preskakuje gumitvist,
  • vam pomaga nositi vrečke iz trgovine,
  • potiska sesalec..

takrat vadi propriocepcijo.

Ko vam pomaga:

  • mesiti testo,
  • izrezovati piškote,
  • presajati rože,
  • čofotati po vedru z vodo…

takrat spodbuja taktilno stimulacijo.

S plazenjem po tunelih in skrivanjem po labirintih se otrok uči načrtovanja motoričnih aktivnosti.

 

Ko ob vonjanju in okušanju zapre oči, takrat razvija  vonj in okus.

DOBRO IGRIŠČE

Mora zagotavljati:

  • ustrezno varnost, kar zagotovimo z mehko podlago igrišča, lahko je  tudi trava ali pesek,
  • ustrezno velikima igrala,
  • naj ima igrišče peskovnik,
  • stopnice, plezala, vrvi, drogove, tobogan, gugalnico, žičnico.

Senzorna integracija pomaga ljudem doseči čim višji nivo delovanja in samostojnosti.

Zato je zelo uporabna  pri:

  • zdravih otrocih, ki se veščin šele učijo,
  • pri ljudeh, ki imajo težave z motoričnimi ali senzoričnimi spretnosti,
  • ki imajo  težave pri senzorični predelavi,
  • imajo težave pri skrbi zase, v prostem času ali med izobraževanjem.
  • Uporabna je tudi pri rehabilitaciji po poškodbah,
  • avtizmu in usvajanju veščin pri otrocih s posebnimi potrebami.

Otroci do sedmega leta nimajo razvitih abstaktih predstav, v tem obdobju se v možganih odvijajo predvsem senzorični procesi, otrok se uči preko svojih čutil.

Šele kasneje, ponavadi po vstopu v šolo, miselni in socialni svet prevzameta nekatere senzo-motorične aktivnosti.

Te aktivnosti so zasnovane na izkušnjah in senzoriki zgodnjega otroštva, zato je pomembno, da  malčkom nudimo čim bolj obogateno, varno okolje,  dovolj raznolikih izkušenj  s katerimi bodo lahko uresničevali svoje notranje potenciale.