Sistem ntc učenja
Program NTC UČENJA je nastal kot rezultat dela strokovnjakov iz področja:
- pedagogike
- medicine
- psihologije
- specialne pedagogike
z namenom izboljšanja intelektualnih sposobnosti in fukcionalnega znanja otrok.
Strokovnjake je zbral dr. Ranko Rajović, sodelavec Unicefa za izobraževanje in dolgoletni član svetovnega združenja Mense za nadarjene otroke.
Celoten NTC program je sestavljen iz več faz in vključuje enostavne mentalne in telesne vaje, ki vplivajo na razvoj biološkega potenciala otrok.
V okviru druge faze programa se uporabljajo posebne igrače s simboli abstraktnih pojmov, kot so:
- Človek ne jezi se
- Igra Spomin
- Sestavljanke (puzzle)
Igrače uporabljamo za več namenov:
- kot didaktične igrače vplivajo na razvoj fine motorike in koordinacije gibanja
- pri delu NTC olajšajo spremljanje programa (otrok se skozi igro nauči veliko novih simbolov, ki mu omogočajo lažji prehod in napredovanje na višji nivo).
CILJ NTC programa je pravilna stimulacija otrok v obdobju, ko se intenzivno oblikuje razmišljanje, zaključevanje in povezovanje ter razvoj fukcionalnega znanja, tako da se z zabavnimi vajami in igrami vzpodbuja otrokovo radovednost.
KAJ JE FUNKCIONALNO ZNANJE IN ZAKAJ JE POMEMBNO?
Za razliko od klasičnega pridobivanja znanja, ki je zasnovano na ponavljanju dejstev (učenju na pamet), je fukcionalno znanje (uporabno) sposobnost uporabljanja predhodno pridobljenega znanja za reševanje problemov.
Razvoj funkcionalenga razmišljanja v zgodnji fazi življenja je odlična osnova za kasnejše dobro razmišljanje in učenje, s pomočjo katerega se doseže razvoj večjega števila povezav v možganih, kar omogoča visok nivo intelektualnih sposobnosti.
Najnovejše raziskave so pokazale, da lahko logično razmišljanje in hitro reševanje problemov z vajami izboljšamo in s tem ustvarimo določeno “stanje forme” možganov.
ZAKAJ SE UPORABLJAJO SIMBOLI ABSTRAKTNIH POJMOV?
Najboljši način, da otroke uvedemo v bolj zaplete miselne procese ,ki delujejo stimulativno na razvoj njihovih skupnih sposobnosti je, da se skozi igro učijo spoznavati različne abstraktne simbole.
Naučeni simboli (znamke avtomobilov, zastave, logotipi različnih podjetij, znaki športnih klubov…) so izjemno sredstvo za začetni razvoj funkcionanega znanja.
Otroci, ki so se naučili podob zastav jih precej lahko prepoznavajo. Da bi dosegli prehod otroka na višji nivo, torej da bi predhodno pridobljeno znanje izkoristil za reševanje neke naloge, mora otrok brez možnosti, da bi gledal zastavo odgovoriti na nekatera vprašanja:
- na kateri zastavi je krog
- na kateri zastavi so zvezde
- na kateri zastavi so ptice ipd.
ALI TAKŠNO UČENJE OTROKE OBREMENJUJE?
Vsak otrok, ki se je naučil materinega jezika do tretjega leta starosti obvlada enega najtežjih mentalnih izzivov. Zato ima kapaciteto in sposobnost, da napreduje in razvija svoje specifične talente.
Otroci zelo zgodaj (pred tremi leti) začnejo spoznavati simbole abstraktnih pojmov. Večina staršev je ponosna, ki njihov otrok prepozna znamko avtomobila na cesti, logotip kakšnega podjetja, kakšno novo zastavo.
Otrok je motiviran, da to počne, vendar lahko zelo hitro izgubi zanimanje, če ni stimuliran na pravi način.
NTC igračke so zasnovane tako, da se otrok brez obremenitve nauči velikega števila simbolov (zastav). Nato z napredovanjem in prepoznavanjem karikatur, ki simbolizirajo države, razvija asociativno razmišljanje, kasneje na višjem nivoju pa preide v svet miselnih klasifikacij, seriacij in asociacij – kar je enkratna osnova za kasnejše dobro razmišljanje in učenje.
UPORABA PROGRAMA NTC OMOGOČA:
- dvig nivoja intelektualnih sposobnosti otrok
- preprečevanje motenj koncentracije in pozornosti do katerih lahko pride v šolskem obdobju (disleksija)
- razvijanje koordinacije gibanja in motorike
- razvoj hitrega mišljenja in zaključevanja (funkcionalno razmišljanje)
- povečanje nevronskih vezi, ki ob specifičnih vajah povečujejo kapaciteto možganov za obdelovanje informacij
- vsi otroci imajo korist od programa, zelo koristen pa je za odkrivanje nadarjenih otrok.
Dodaj odgovor